Våra verktyg

Genom Aktive™ får du tillgång till digitala stödtjänster som förenklar i arbetet med att få nöjdare kunder.

Ett stöd i förbättringsarbetet

Vi utvecklar våra verktyg utifrån våra kunders behov för att underlätta i det dagliga arbetet. Enkelt, smidigt och smart har varit ledord i framtagandet av Aktive™ - vår kundportal. Alla företag och organisationer vi samarbetar med får tillgång till Aktive, vilket innebär en enda smidig ingång till användbara digitala stödtjänster. Portalen är responsiv vilket möjliggör analyser och arbete från mobila plattformar.

Arbetar du i förvaltningen och har en smartphone kan du exempelvis se dina kunders svar i realtid och direkt genomföra nödvändiga åtgärder. Finns det en handlingsplan kan du enkelt se planerade åtgärder och följa hur förbättringsarbetet fortskrider för hela bolaget och ner på önskade nivåer, oavsett var du befinner dig.

Hur våra verktyg kan hjälpa dig

Nedan berättar vi lite mer om hur Aktive kan hjälpa dig. Men bäst är självklart om du loggar in själv och tar en titt. Om du är nyfiken kan du kontakta oss genom formuläret nedan för att få en demo.

Skräddarsy din vy

Du kan själv skräddarsy och anpassa din vy i Aktive. Detta innebär att du kan bestämma hur din sida ska se ut så att den innehåller den viktigaste informationen för dig. Det kan vara allt ifrån svar från pågående undersökningar, aktuell svarsprocent för ett specifikt område eller en översikt av åtgärdsplaneringen.

Projektplanering

Här får du koll på allt som rör dina projekt. Kalender med viktiga datum, var i processen du befinner dig i och inplanerade aktiviteter efter att undersökningen är avslutad och presenterad. I projektplanen visas aktuell eller slutgiltig svarsprocent för valt projekt – för hela företaget eller nedbrutet på ort eller annan geografisk indelning.

Handlingsplaner

I Aktive kan du följa upp planerade och genomförda åtgärder och aktiviteter. Indelningarna skräddarsys utifrån ditt företag/din organisation. Antingen lägger du manuellt in enskilda åtgärder/actions, alternativt läser in hela åtgärdslistor. I handlingsplanen kan du smidigt följa upp och få koll på hur förbättringsarbetet fortskrider. Du kan exempelvis välja att se vad som är genomfört, pågående och ej påbörjat för respektive ort, område och fastighet.

Best practice

Hur har andra lyckats? Vi har massor av exempel på lyckade insatser, inom olika områden, och vill lyfta fram våra kunders fina arbete. Då det ständigt gör fantastiska saker hos alla de bostads- och fastighetsbolag vi samarbetar med fyller vi ständigt på med nya best practice.

Svarsanalys med benchmark

Resultaten från de olika undersökningsprojekt man som företag har genomfört presenteras i portalen via en QlikView-plattform.

AktivBo kan redovisa på alla önskade nivåer, exempelvis företag/organisation, ort, område, fastighet, gatuadress samt med önskade bakgrundsvariabler. Svarsanalysen skräddarsys utefter ditt företag/din organisation och inkluderar önskad benchmarking så att du kan göra interna och externa jämförelser och analysera trender. All data kan även exporteras till excel och importeras i andra system och verktyg.

Livesvar

Genom denna funktion kan du i löpande undersökningar se kundernas svar på utvalda frågor direkt när de kommer in. Tydliga referenser till historik/tidigare data gör att du i realtid kan följa utvecklingen och se dina kunders feedback av hur genomförda åtgärder fallit ut.

Få en demo av Aktive

Intresserad av att se mer? Vi vill gärna visa dig. Fyll i formuläret så kontaktar vi dig för en demo av Aktive.

Ditt namn*

Din e-post*

Ditt företag

Ditt meddelande*