Benchmark Event

Sveriges bästa hyresvärdar

Vinnande bolag - Benchmark Event 2020

Här presenteras de vinnande bolagen av årets Kundkristaller!

HÖGSTA SERVICEINDEX

200 – 999 lägenheter
Mannersons Fastighets AB

1 000 – 3 999 lägenheter
Aranäs Fastigheter

4 000 – 10 999 lägenheter
Vätterhem

11 000+ lägenheter
AB Stångåstaden

STÖRSTA LYFT SERVICEINDEX

200 – 999 lägenheter
Kungshem Fastigheter AB

1 000 – 3 999 lägenheter
Arbetarebostadsfonden

4 000 – 10 999 lägenheter
AB Väsbyhem

11 000+ lägenheter
Willhem AB

HÖGSTA SERVICEINDEX LOKALER

Torsby Bostäder AB

STÖRSTA LYFT SERVICEINDEX LOKALER

Strängnäs Fastighets AB

HÖGSTA PRODUKTINDEX

200 – 3 999 lägenheter
Rosén Fastigheter

4 000+ lägenheter
Lunds Kommuns Fastighets AB

HÖGSTA PROFIL

200 – 3 999 lägenheter
Mannersons Fastighets AB

4 000+ lägenheter
Vätterhem

Hederskristallen

Olofströmshus AB

BÄSTA NYPRODUKTION

Varbergs Bostads AB / Tage och Söner (Västra Sörse)

Om Benchmark Event

Det är viktigt, och roligt, att belöna hårt och bra arbete. Fyllda kalendrar, deadlines och fokus på det dagliga arbetet gör dock att man alltför ofta glömmer bort detta. Benchmark Event är en årlig tillställning där vi uppmärksammar de privata och kommunala bostads- och fastighetsbolagen som av sina hyresgäster utsetts till de bästa hyresvärdarna. Kontinuerliga jämförelser skapar drivkraft, både internt och för hela branschen.

Syftet med Benchmark Event är både att lyfta fram de hyresvärdar som prioriterar sina kunder och satsar på en hög kvalitet, samt att skapa en plattform för erfarenhetsutbyten.

Det görs fantastiska insatser hela tiden och det finns dessutom en vilja att dela med sig kunskapen till branschkollegor, även internationellt. Våra tyska och österrikiska kundföretag är exempelvis mycket nyfikna på hur svenska bostadsföretag arbetar med sin kundservice. Förutom vårt största event på Berns Salonger i Stockholm, genomför vi ett antal olika mindre events och träffar runt om i Sverige och Tyskland.

AktivBo är specialister i bostads- och fastighetsbranschen och arbetar aktivt med att profilera vikten av kundnöjdhet. Vi ser det som en viktig del i vårt uppdrag att lyfta fram våra kundbolag på olika sätt, för att stödja best practice och förenkla nätverkande.

Bilder från Benchmark Event 2020