Events

 

https://9184530.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/9184530/Website%20movie_1.mp4

kundkristallen-icon

Benchmark Event 2024

Benchmark Event är en årlig tillställning där vi uppmärksammar de privata och kommunala bostads- och fastighetsbolagen som av sina hyresgäster utsetts till de bästa hyresvärdarna. Kontinuerliga jämförelser skapar drivkraft, både internt och för hela branschen. Syftet med Benchmark Event är både att lyfta fram de hyresvärdar som prioriterar sina kunder och satsar på en hög kvalitet, samt att skapa en plattform för erfarenhetsutbyten. 

Kundkristallen – Sveriges bästa hyresvärdar

Sedan 2005 uppmärksammar AktivBo Sveriges bästa hyresvärdar. Kundkristaller delas ut till de fastighetsbolag som lyckats bäst, både privata och kommunala bostads- och fastighetsbolag. Som vanligt är det ingen jury eller kommitté som avgör vinnarna - utan hyresgästerna själva.

Vinnare Kundkristallen 2024

HÖGSTA SERVICEINDEX - BOSTÄDER

200 - 999 lägenheter
Lindstrands Bygg AB

1 000 - 3 999 lägenheter
MHS Bostäder

4 000 - 10 999 lägenheter
Lundbergs Fastigheter

11 000+ lägenheter
AB Bostaden i Umeå

STÖRSTA LYFT SERVICEINDEX - BOSTÄDER

200 - 999 lägenheter
Hedern Fastigheter

1 000 - 3 999 lägenheter
HSB Sundsfastigheter AB

4 000 - 10 999 lägenheter
Lulebo AB

11 000+ lägenheter
Rikshem AB

 

HÖGSTA SERVICEINDEX - LOKALER

Upp till 299 lokaler
Malmö Cityfastigheter AB

300+ lokaler
MKB Fastighets AB

STÖRSTA LYFT SERVICEINDEX - LOKALER

Halmstads Fastighets AB

HÖGSTA PRODUKTINDEX - BOSTÄDER

200 - 3 999 lägenheter
Trollängen Bostad AB

4 000+ lägenheter
Lundbergs Fastigheter

HÖGSTA PROFIL - BOSTÄDER

200 - 3 999 lägenheter
Trollängen Bostad AB

4 000+ lägenheter
Lundbergs Fastigheter

BÄSTA NYPRODUKTION

Stena Fastigheter AB / Thage i Skåne AB (Bellevuegården etapp 4)

HEDERSKRISTALLEN

HSB Gambrinus  

Motivering
”HSB Gambrinus kännetecknas av ett stort engagemang med fokus på kvalitet. Baserat på ett strukturerat förbättringsarbete genomförs kontinuerligt kundundersökningar för olika kontaktytor med hyresgästerna, och här vet man värdet av att ha nöjda kunder. En höjning av Serviceindex med sex procentenheter de senaste åren är ett bevis på att man lyssnar på sina hyresgäster och gör rätt saker på rätt plats. Utöver det egna målmedvetna arbetet är företaget en ambassadör och inspirerar andra föreningar till att arbeta kunddrivet. Tack vare både eldsjälar och en engagerad organisation har HSB Gambrinus implementerat ett arbetssätt som gör skillnad i människors vardag”


  LADDA NER PDF

Kunskaps- och erfarenhetsutbyte

Det görs fantastiska insatser hela tiden och det finns dessutom en vilja att dela med sig kunskapen till branschkollegor, även internationellt. Våra internationella kundföretag är exempelvis mycket nyfikna på hur svenska fastighetsföretag arbetar med sin kundservice. Benchmark Event Sverige genomförs årligen på Berns Salonger i Stockholm och Benchmark Event Tyskland på Hotel Atlantic Kempinski i Hamburg.

Vi ser det som en viktig del i vårt uppdrag att lyfta fram våra kundbolag på olika sätt, för att stödja best practice och förenkla nätverkande.

kundkristallen

footer wave